کارگردان «دسته دختران»: شخصیتهای فیلمم واقعیت ندارند/ بازارهای جهانی فیلم به دنبال فیلمهای ملی ما نیست
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۱۹۳۲
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، منیر قیدی کاگردان فیلم سینمای «دسته دختران» با حضور در استودیو فارسینما پیرامون جدیدترین فیلمش و پرداختن به موضوع خرمشهر و نقش زنان در دفاع از آن گفت: خانمهایی که در آن مقطع تاریخی در خرمشهر فعالین میکردند، بخشی از تاریخ ما هستند که گویی در تاریخ گم شدند و حیف است آنها را نادیده بگیریم و اجازه دهیم فراموش شوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این نویسنده و کارگردان گفت: وقتی برای ترمیم فیلمنامه مشغول مطالعه شدیم، طرحی که روی آن کار میکردیم کمکم کنار رفت و روی موضوع جنگ متمرکز شدیم. نمیدانم چرا مسیر دفاع مقدس مرا راه نمیکند.؟
وی افزود: زنانی که در فیلم من حضور دارند به واقعیت نزدیک نیستند، اما حوادث چرا. مثلا پیکان استیشن پر از اجساد و افتادن خانم در قبر، در کتاب «دا» روایت شده است.
قیدی یادآور شد: بازارهای جهانی فیلم به دنبال فیلمهای ملی ما نیست. به یاد دارم در جشنوارهای غیررسمی (هفته فیلم محلی) شرکت کرده بودم و دیدم از من برای مصاحبه دعوت نمیکنند تا اینکه آنونس جشنواره را دیدم و متوجه شدم من و اثرم (فیلم ویلاییها) در آن وجود ندارند! بعدا شنیدم نمیخواستند فیلمی که به زعم آنها در نظام جمهوری اسلامی است، در کشورشان تبلیغ شود.
* ماجرای تغییر لیلا حاتمی و جایگزینی نیکی کریمی
محمدرضا منصوری تهیه کننده فیلم «دسته دختران» هم درباره تولید فیلم در شرایط کرونایی گفت: اواخر سال ۹۸ بود که خانم قیدی چندین کتاب مطالعه کرد تا فیلمی اقتباسی بسازد، اما شرایط مهیا نشد و فکر کردیم بهتر است روی موضوعی را بسازیم که خودش را تحمیل کرده است.
وی افزود: فیلم «دسته دختران» حدود ۳ ماه پیش تولید داشت، با خانم لیلا حاتمی مذاکره کردیم اما بعدا به دلیل شرایط کرونایی، مجبور به تعویض ایشان به خانم نیکی کریمی شدیم.
تهیهکننده «دسته دختران» گفت: پشتصحنه فیلم، تیمی زنانی بود، از دستیار اول گرفته تا منشی صحنه.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: دسته دختران منیر قیدی محمدرضا منصوری دسته دختران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
مهدی فرجی به شایعاتی درباره بودجه سریال «نونخ»، ادامه این مجموعه تلویزیونی و شروعِ «کندو» احمدرضا درویش توضیحاتی ارائه داد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقهای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون خ»وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ5» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ6» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
انتهای پیام/